Grupa Hosso kreuje regionalny rynek turystyczny
Turystyka jest postrzegana jako kluczowy czynnik rozwoju Pomorza Zachodniego.
Jej znaczenie przejawia się we wzmacnianiu konkurencyjności miejsca,
zwiększaniu poziomu zatrudnienia, podnoszeniu jakości życia lokalnej
społeczności oraz popularyzacji miejsca wśród obcokrajowców. Już niedługo duży
wpływ na kształtowanie potencjału turystycznego regionu będzie miała Grupa
Hosso, właściciel kilkunastu galerii handlowych, biurowców i inwestor parku
rozrywki Hossoland.
Inwestycje na najwyższym poziomie
Strategiczne znaczenie dla rozwoju sektora turystyki w regionie ma aktywność
lokalnych przedsiębiorstw w tworzeniu nowych miejsc pracy o charakterze
rekreacyjno-rozrywkowym. We wrześniu 2022 r. w Brojcach koło Gryfic
przedstawiciele Grupy Hosso oficjalnie wmurowali kamień węgielny pod budowę
największego w tej części Europy parku rozrywki Hossoland. Będzie to inwestycja o
potężnej skali i wywrze znaczący wpływ na rynek usług turystycznych w północno-
zachodniej Polsce oraz wschodnich rejonach Niemiec. 40 hektarów, 4 baśniowe
krainy i ekstremalne atrakcje (m.in. unikatowe rollercoastery i karuzele stworzone
we współpracy ze światowej klasy projektantami) to zapowiedź rozrywki na
najwyższym poziomie.
Wsparcie ruchu turystycznego
- Analizując rynek i jego potrzeby, już dziś, w pierwszej fazie budowy Hossolandu,
wiemy, że miejsce to stanie się jednym z najważniejszych punktów wypadów
turystycznych w regionie, nie tylko w sezonie wakacyjnym. Spodziewamy się ok. 1
miliona turystów rocznie, z 20-procentowym wzrostem rok do roku - mówi Hrayr
Hovsepyan, prezes Grupy Hosso. Eksperci oceniają, że otwarcie parku zaplanowane
na rok 2024 przyciągnie turystów z całej Polski, pobliskich regionów Niemiec,
państw skandynawskich, a nawet z dalszych krajów europejskich. To szansa
rozwoju dla lokalnego biznesu, w tym zwłaszcza dla branży noclegowej.